המדריך השלם של פרופילים לתאורה דינאמית

פרופילים לתאורה דינאמית

לא תמיד פשוט למצוא פרופילים איכותיים לבית או לחדר תצוגה, מאחר והם משמשים בעיקר לייצור של עיצובים ייחודיים בבתים, תערוכות, מטבחים וכדומה.

התאורה האקסקלוסיבית היא פתרון מצוין שמוסיף אור לאזורים ספציפיים כמו מסדרונות וחללי מדפים, משרדים ועוד ובו בזמן, זהו סגנון התאורה הייחודי שהם מאפשרים מביא לעיצוב של אינספור עיצובים מוארים ויוצאי דופן, המעניקים לכל חלל אווירה מרשימה ויוקרתית.

מהם פרופילים בעולם התאורה?

פרופילים לתאורה מאוד פופולריים בימינו. מדובר באמצעי תאורה עשוי אלומיניום וקל משקל, שמעוצב במטרה להאיר פינות חשוכות ולהביא לעיצובי תאורה דינאמיים ויוצאי דופן.

לפני שאתם בוחרים פרופילים לבית או למשרד, כדאי לכם לשקול מספר אספקטים:

מבנה הפרופיל – ישנם פרופילים מעגליים, פרופילים מרובעים ועוד. הקפידו למדוד את הפרופילים שאתם מעוניינים בהם ואת האזור שבו אתם רוצים למקם אותם טרם הרכישה, בכדי להבטיח מראה אסתטי עם סיום ההתקנה. כמעט כל פרופיל יכול להתאים לתקרה גבוהה ומרווחת, אך לאזורים קטנים כמו מסדרונות מומלץ לחפש פרופילים קטנים יותר.

פרוצדורת ההתקנה – כל פרופיל מצריך תהליך התקנה שונה בעקבות צורתו. הרבה פעמים צריך לפרק את הפרופילים ולהתקין אותם מחדש באזור הרצוי.

עומק הפרופיל – משתנה בהתאם לגודלו של הפרופיל. פרופילים עמוקים מומלץ למקם באזורים מרווחים יחסית, בעוד שצרים יותר מותאמים לחללים קטנים יותר.

פרופילים לתאורה

יתרונות הפרופילים

פרופילים הם הרבה יותר מתוספת תאורה מלאת סטייל לבית או למשרד:

פשוטים לניקוי – פרופילים מאוד פשוטים לניקוי. כל שצריך לעשות הוא לנקות אותם עם מטלית לחה ולאבק אותם מידי פעם.

התקנה פשוטה – מאוד פשוט להתקין פרופילים גדולים כקטנים. באותו האופן, פשוט להחליף את נורת ה- LED לאחר שהיא נשרפת, מה שהופך את התחזוקה של המנורות לנוחה מאוד.

מגוון אפשרויות עיצוב – לא סתם פרופילים הפכו לפיצ’ר אופנתי בשנים האחרונות. ניתן לקצר פרופילים בקלות כך שיתאימו לכל אורך, לחבר מספר פרופילים בכדי לייצר מתקן תאורה מרשים שיתפוס את העין של כל מי שיכנס לחדר.

איפה מומלץ להתקין פרופילים?

פרופילים יכולים להחמיא לכל חדר וחלל תערוכה, אך ישנם מקומות פופולריים שבהם תמיד ניתן למצוא פרופילים:

בקיר ובתקרה בבית – את רוב הפרופילים ניתן למצוא במיקום אסטרטגי כמו מסדרון או חדר מרשים כמו הסלון, המטבח או חדר השינה. פרופילים תופסים את העין בתאורה המרשימה שלהם, ובזכות היכולת למקם אותם באזורים שונים ואף לחבר אליהם פרופילים נוספים, בכדי לייצר מתקן תאורה מאשים ויוקרתי. הטרנד החדש הוא להתקין נורות פרופילים שמתחילות בקיר ומגיעות עד לאמצע התקרה, בכדי לייצר מראה מודרני נקי.

חדרי תערוכות, משרדים וחללים רחבי ידיים – הפרופילים המרשימים שמים דגש על יצירות ייחודיות ומעניקים מראה אסתטי ומרשים לכל משרד.

חללי מדרגות, מדפים ופרגולות – מאחר והתקנה של פרופילים היא מאוד פשוטה, נוח להתקין אותם גם באזורים קטנים שזקוקים לתאורה חיצונית קלילה ונעימה. במקרה זה התאורה אף משמשת כלי למטרות ביטחון, שמונע מאנשים למעוד בחשכת הלילה.

פרופילים הם סוג של מנורות איכותיות ויצירתיות במיוחד, שניתן לחבר לפרופילים אחרים בכדי לייצר עיצוב אומנותי יוצא דופן או לקצר בכדי להאיר את הפינות החשוכות ביותר בבית או במשרד.

פרופילים הם מאוד פשוטים להתקנה, נוחים לניקוי ומאפשרים ליצירתיות שלכם לחצות את כל הגבולות על ידי עיצוב של צורות גיאומטריות והתקנה של הפרופילים במיקומים אסטרטגיים, כמו מהקיר עד לאמצע התקרה.

מומלץ להתקין פרופילים בחדרים גדולים כמו חללי תערוכות, משרדים וקניונים, מטבחים וסלונים ואף בחללים קטנים יותר כמו חדרי מדרגות ומסדרונות למטרות דקורציה ובטיחות כאחת.